2 lapki
  • Home
  • Przedszkole
  • Plan dnia w przedszkolu

Plan dnia w przedszkolu

7.00 – 8.00 

  • Schodzenie się dzieci
  • Kontakty z rodzicami
  • Zabawy swobodne
  • Rozmowy indywidualne z dziećmi
  • Tworzenie okazji do wymiany informacji
  • Zabawy ruchowe.

8.15-8.30

  • Przygotowanie do śniadania
  • Czynności higieniczne
  • Czynności samoobsługowe
  • Pełnienie dyżurów
  • Sniadanie - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.

8.30-9.00

  • Śniadanie

9.00-9.30

  • Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową
  • zajęcia i zabawy edukacyjne
  • zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego

9.30-11.00

  • Zajęcia dodatkowe wg harmonogramu (jez. angielski, rytmika, logopedia, karate, tance ,zajęcia sportowe, balet).

11.00-11.30

  • Przygotowanie do obiadu.
  • Czynności porządkowo-higieniczne.

11.30-12.30

  • Obiad

12.30-14.00

  • Odpoczynek poobiedni ”kwadrans” na bajkę
  • słuchanie muzyki,
  • bajkoterapia,
  • ćwiczenia relaksacyjne,
  • Dzieci starsze - zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
  • spacery,
  • ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych,
  • zajęcia wyrównawcze,
  • wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp.,
  • zabawy ruchowe,
  • zabawy konstrukcyjne,
  • zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową,
  • zabawy kołowe, rysowanie.

14.00-14.30

  • Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku.

14.30-15.00

  • Podwieczorek

15.00-16.00

  • Zabawy ruchowe,
  • zabawy swobodne,
  • zabawy inspirowane zajęciami przedpołudniowymi lub wynikające z potrzeb i zainteresowań dzieci,
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

16.00-17.00

  • Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe,
  • ćwiczenia słownikowe,
  • praca wyrównawcza,
  • indywidualne, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach,
  • prace porządkowe,
  • tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci,
  • rozmowy indywidualne,
  • rozchodzenie się dzieci.
  • usmiech